Runaway: The dream of the turtle
Så trött, men gladare efter att ha fått en helg. Har varit skönt och har spelat en hel del spel, ätit god mat och nom nom. Har börjat på Runaway: The dream of the turtle som jag fick av Daniel på Steam ^^. Det här är andra delen i serien och som jag förstått det ska de tidigare vara bättre. Tror nog jag kommer att spela dem också. Den är klassad som Teen så inget för småbarn heller igen.
(+) Det var överraskande bra efter att bara ha fått 67 som vitsord av metacritic O_o. Såg att den fått ganska dåligt på andra ställen också som 5.8 på gamespot. Men då igen har jag inte kommit så långt. Jag tycker om stilen. Det är 3D men ändå sidescrolling som point and click spel ska vara! Det är enkelt att förstå kontrollerna och puzzlena är logiska och vissa busiga! Det finns röster till alla dialoger med helt OK röst skådespelare. Den sämsta hittills har varit huvudkaraktären vilket inte är allt för bra.
(-) Men det som jag kan tänka mig drar ner vitsordet är att dialogerna är väldigt många, långa och inte särskilt klyftiga. Det är tråkiga och jag klickar för det mesta förbi dem bara vilket är ganska dåligt :/. Jag gillar ju story så det ska mycket till innan sådant tråkar ut mig egentligen ;D. Sen om karaktären går över till en animation i idle animationen och typ kliar sig i huvudet och jag försöker interagera med någonting så måste han slutföra sin idle innan han kan fortsätta. Verkar ändå som att jag kan tvångsavbryta den genom att dubbelklicka på någon interact punkt.
(+) Det var överraskande bra efter att bara ha fått 67 som vitsord av metacritic O_o. Såg att den fått ganska dåligt på andra ställen också som 5.8 på gamespot. Men då igen har jag inte kommit så långt. Jag tycker om stilen. Det är 3D men ändå sidescrolling som point and click spel ska vara! Det är enkelt att förstå kontrollerna och puzzlena är logiska och vissa busiga! Det finns röster till alla dialoger med helt OK röst skådespelare. Den sämsta hittills har varit huvudkaraktären vilket inte är allt för bra.
(-) Men det som jag kan tänka mig drar ner vitsordet är att dialogerna är väldigt många, långa och inte särskilt klyftiga. Det är tråkiga och jag klickar för det mesta förbi dem bara vilket är ganska dåligt :/. Jag gillar ju story så det ska mycket till innan sådant tråkar ut mig egentligen ;D. Sen om karaktären går över till en animation i idle animationen och typ kliar sig i huvudet och jag försöker interagera med någonting så måste han slutföra sin idle innan han kan fortsätta. Verkar ändå som att jag kan tvångsavbryta den genom att dubbelklicka på någon interact punkt.
Kommentarer
Trackback